Частина 2. ЛЮБИ ГОСПОДА БОГА ТВОГО

Звернення до любові Божої

Методи “Парафраза”, “Логічні пузлі”

Метою катехизи є розуміння трьох перших Заповідей Декалогу як виразу любові людей до Бога, а також, усвідомлення учнями того, що виконуючи Божі Заповіді, даємо відповідь Богові на його любов.

Допоміжні матеріали: Ілюстрації, які представляють вихід з Єгипту, перехід через Червоне море, примирення на горі Синай, манд­рівку пустелею, воду зі скелі, мідяного вужа, а також текст трьох перших заповідей Божих, поділений на фрагменти.

Вступ. Учні отримують завдання: впорядкувати ілюстрації, які представляють фрагменти історії ізраїльського народу, що свідчать про вияв Божої любові до нього; надати заголовки цим фрагментам.

Активізація.
1. Постановка проблеми: В який спосіб ізраїльтяни могли виявити Богові свою любов?
2. Викладення учнями змісту трьох перших заповідей Декалогу через поділ тексту Святого Письма на фрагменти (складанка).
3. Вираження змісту трьох перших заповідей Декалогу власними словами (парафраза).

Підсумок. Після бесіди на тему: “Як можемо виразити любов до Бога, до якої ми є покликані в перших трьох заповідях? Які є порушення (гріхи) проти них?” — катехит підкреслює, що ці Заповіді відносяться не тільки до ізраїльтян, але так само і до кожної людини у всі часи! Людина, дотримуючись Божих Заповідей, виявляє свою любов до Бога.

Закінчення уроку.
1. Спільне читання молитви вірних, складеної учнями.
2. Запис теми в зошит.

З практичного досвіду

Учні утворюють групи, в яких працюватимуть до кінця заняття. Кожна з них отримує ілюстрацію (фрагменти, пов’язані з історією ізраїльського народу, через котрі Бог виявляв йому свою любов) і одно­часно виконує завдання: впорядкувати біблійні уривки і падати їм відповідні заголовки.

До тих фрагментів належать: визволення з Єгипту, перехід через Червоне море, примирення на горі Синай, манна в пустелі, вода зі скелі, мідяний вуж.

Після виконання завдання представники груп коротко представляють результати праці.

Можна поставити питання: Чому Бог піклувався про вибраний народ?

Учні дають багато відповідей, роздумуючи над якими приходять до висновку:

— Не дивлячись на те, що ізраїльтяни не завжди любили Господа Бога, але довіряли Йому, показуючи це своїм життям. Бог їх дуже любив і піклувався про них.

Після того твердження можна перейти до наступного етапу катехизи, поставивши питання: Як ізраїльтяни виявляли Богові своє довір’я?

Учні працюють з текстом Святого Письма — примирення на горі Синай, отримують зміст трьох перших заповідей Декалогу (розрізаний на фрагменти) з наступним завданням правильно скласти текст, а також виразити зміст своїми словами (так, ніби редагують цей текст спо­чатку). Ось деякі приклади праці учнів:

Заповідь перша
Не будеш брати участі в сектах.
Не будеш молитися до інших божків.
Вір в одного Бога.
Не будеш почитати інших богів і віддалятися від мене.
Вір в мене, а не в гороскопи.
Не піддавайся під многобожжя.
Я все бачу, не приховаєш інших богів переді мною.
Остерігайся від віри в інших богів.

Заповідь друга
Вимовляй моє ім’я з повагою.
Не взивай свого Бога, де не потрібно.
Вимовляй моє ім’я під час молитви.

Заповідь третя
Кожної неділі приходь на зустріч зі мною.
Не забувай про день зустрічі зі мною.
Завжди приходь на Святу Літургію.
У неділю не працюй, а приходи до моєї святині і молися.

Далі проводимо бесіду на тему: Як виявляємо любов до Бога, до котрої нас закликають Заповіді Божі? В який спосіб порушуємо їх? Інколи бесіда переходить у дискусію. У підсумку підкреслюємо, що Заповіді відносяться не тільки до ізраїльтян, але також і до нас. Тому, дотримуючись Заповідей, виявляємо нашу любов до Бога.

Назад

ОднаКнопка