Подорож зі святим Павлом

Методи “Імпровізована сценка”, “Ключові слова”, “Ілюстрація”, “Вільне крісло”, “Лист”, “Незакінчене речення”

Декілька катехитичннх занять можна присвятити постаті апостола Павла, аналізуючи життя і поставу Апостола народів.

Зустріч І.
Першого дня
катехит говорить про події, пов’язані з молодістю Савла і його наверненням по дорозі до Дамаску. Групи отримують завдання написати одним реченням те, що міг мислити чи думати Савло під час каменування Степана (Ді. 7, 54—8, 1). Далі керівники групи розігрують сценку його навернення (Ді. 9, 1—20). Діти повинні розпізна­вати постаті і вміти переказати ситуацію. Після цього учасники в малих групах шукають відповіді на питання: “Що міг переживати святий Павло під час трьох днів своєї сліпоти?” (Ді. 9, 8—9)

Зустріч II.
Другого дня,
дивлячись на карту, діти аналізують першу місійну подорож св. ап. Павла, зокрема, його перебування в Антіохії (Ді. 13, 14—47). У групах йде обговорення і написання слів заохоти до слухання навчання про Ісуса Христа. У тих самих спільнотах діти ілюструють біблійні слова про оздоровлення святим Павлом хворого в Лістрі (Ді. 14, 8—10). 1 в ілюструванні цього моменту лагідність і надія, які є відображені у намальованих дітьми обличчях розслабленого чоловіка, ніби спонукають святого Павла сказати: “Устань на твої ноги просто!” (Ді. 14, 10).

Зустріч III.
Третій день
присвячуємо на аналіз суперечок під час Собору в Єрусалимі (Ді. 15, 1—29). Представники обох точок зору сидять на кріслах і ведуть боротьбу словесними аргументами. На вільне крісло, яке стоїть збоку (елемент дискусійного методу “Вільне крісло”) час від часу сідають колеги, які підтримують своїх представників. Наступні двоє старших юнаків представляють попередньо складений діалог святого Павла і Якова. На їх підставі групи редагують лист до мешканців Антіохії. Зустріч завершується загальною радістю, оплесками з нагоди розв’язання суперечки.

Зустріч IV.
Четвертого дня
продовжуємо мандрувати шляхом другої місійної подорожі св. ап. Павла. Діти отримують завдання художньо оформити листівку за текстом Святого Письма: “Опівночі Павло і Сила молилися і співали гімни Богові. А в’язні їх слухали” (Ді 16, 25). Стараються також, працюючи в групах, відповісти переляканому начальнику тюрми, що мав робити, щоб врятуватися (Ді. 16, 25—31).

Зустріч V.
Третя місійна подорож є темою для п’ятого дня заняття. Після ознайомлення з маршрутом подорожі можна затриматися довше на чуді оздоровлення юнака в Троаді (Ді. 20, 7—12). Групи декілька хвилин готують драматичну сценку, яка ілюструє падіння Євтихія і повернення його до життя завдяки Павлові. Перша група представляє подію як результат заслухання хлопця мовою Павла, наступна - як прояв втоми через довгу до півночі розмову апостола. Третя група представляє нам, як та сценка могла би виглядати сьогодні. Цей день завершується письмовою подякою святому Павлові за місійну працю.

Зустріч VI.
Підсумкове заняття
є шостого дня, коли йде мова про ув’язнення в Єрусалимі і подорож до Риму (Ді. 22, 1—29). Групи активно вклю­чаються в доповнення речення: “В дорозі, коли наближався до Да­маску...” (Ді. 22, 6). Діти пишуть “заповіт святого Павла”, який скла­дається з трьох порад, сказаних тим, які вірять в Христа. Одну з них кожен з учасників вибирає як провідну думку на шкільний рік. Наприк­лад: “Повірте Христові і не заблудитесь”.

• Підсумок

Катехит робить висновок, що ці шість зустрічей зі святим Павлом стали важливим пережиттям для всіх учасників. Такі форми активізації катехизи можна застосовувати під час катехитичних зустрічей, у літур­гійних групах, а також під час відпочинку. Тоді це не є нудне навчання, але активний відпочинок з Богом.

Назад

ОднаКнопка