Умієш захищати життя?

Метод “Дискусія”

• Вступ. Батьки Томка Яворського, замордованого недавно студентами, розповіли в інтерв’ю, що виховуючи свого сина, вони вчили його не керуватися агресією. Можливо, він не вмів боронитися, не зумів боротися за своє життя, а вкінці, побитий, просив кривдників, щоб змилосердилися і добили його...

Активізація. Тут є місце для дискусії з учнями, котра повинна бути вчасно і старанно підготовлена. Чому в теперішніх часах так легко вбити людину? Який вплив на це мають засоби масової інформації? Смерть на екранах телебачення чи ще нас обурює, хвилює? Як виглядають типові вбивці у фільмах?

У який спосіб у щоденному житті наслідуємо поведінку такої пос­таті? Чи творяться стереотипи поведінки? Ким є потенційна жертва? Які характерні риси її поведінки, реакція на небезпеку, можливість оборонити життя?

• Підсумок. У ситуації загрози життю людина має право на необхідну оборону, на самооборону. Можуть з цього виникнути двоякі наслідки: оберігання власного життя разом з вбивством нападника... Перший наслідок є наміренням, а другий — ні. Є справедливим домагання запевнення власного права на життя. Хто обороняє своє життя, не є винний у вбивстві, навіть якщо він змушений нанести нападникові смертельний удар.

Назад

ОднаКнопка