І. ДИСКУСІЙНІ МЕТОДИ

Сонечко

Суть методу полягає на зіставленні коротких поглядів, які записані як гасла на картках, котрі викладені у формі променів. Метод застосовують до питань чи проблем, відповіді на які можна представити у вигляді гасел.

Допоміжні матеріали: картки розміром 8 х 8см, ручки.

• Організація праці. Катехит ділить учасників на малі групи (по 2—3 особи) і формулює завдання, наприклад: дати відповідь на питання “Які найважливіші риси Господа Бога?” Кожна група отримує певну кількість карток (напр. 3) разом з ручками. Час праці 10—15 хв.

• Праця в малих групах. Учасники дискутують, шукають відповіді на поставлене питання. Результати дискусії у формі гасел записують на малих картках.

• Праця на загальному форумі. Представники груп на підлозі довкола круга викладають “сонечко” в такий спосіб, що картки з тим самим змістом гасла творять один промінь. Учасники за чергою або докладають картки до утворених променів, або творять нові.

Коли “сонечко” вже укладене, катехит запрошує учасників до прогулянки і знайомства з променями. (Завчасно слід в класі приготувати місце, де можна викласти “сонечко”).

Можливі варіанти методу:
— Учасники можуть заповнювати картки індивідуально чи у групах.
— Різна кількість карток припадає на групу (в залежності від кількості сподіваних відповідей у формі гасел).

Прогулянка довкола “сонечка” може бути використана на дискусію (в парах чи групах), що стосується напр. “змісту” найдовших променів.

3 практичного досвіду

В IV кл. при обговоренні частини лекції “Історія Йосифа єгипетського” застосувала метод “сонечко”. Після ознайомлення дітей з історією Йосифа, поставила їм запитання: 1. “Як міг почуватися Йосиф, коли побачив, що його зрадили? коли з караваном вирушав у незнану дорогу?” Кожен учень отримав 5 карток. Відповіді на запитання діти мали написати на трьох картках. По закінченні цієї праці поставила чергове запитання: 2. “Як би ви почували себе в аналогічній ситуації?” Відповіді діти мали написати на решті двох картках.

Спочатку багато дітей мали труднощі з назвою почуттів. Вони підходили і запитували: “Чи так можна написати? Чи про це йдеться?” Кому було важко заповнити картки, дозволила заповнити лише одну.

Сонечка були розкладені і стали матеріалом для подальшої розмови і порівнянь. Розмовляли ми на тему: “Як Йосиф давав собі раду в такій ситуації; хто з цієї ситуації допоміг йому вийти?” І на основі цієї розмови обговорювали, як ми маємо реагувати в подібних ситуаціях, до кого звертатись за допомогою?

Назад

ОднаКнопка