Не свідчи ложно на ближнього твого

Метод “Лист”

• Вступ. Слово, що виходить з уст людини, народжується в глибині її душі. “З повноти серця уста промовляють”.

Ми одержали від Бога великий дар слова, за допомогою якого мо­жемо спілкуватися між собою, робити добро іншим (потішити, роз­радити, підтримати, заохотити). Але словом ми можемо ранити інших (завдавати їм болю, кривди, ображати). Ось як про це пише у своєму посланні апостол Яків: “Коли хтось не завинить словом, той муж доско­налий, що може загнуздати й усе тіло. Коли вкладаємо вуздечки коням у рот, щоб вони нам корилися, ми керуємо всім їхнім тілом... Язика ж ніхто з людей не може вгамувати: він — зло, що спокою не знає, напов­нений смертельною отрутою” (Як. 3, 2—3, 8—10).

Організація праці. Ділимо учасників на малі групи (5—6 осіб) і даємо їм текст (Як. 3, 10—12).

Праця у групах. Учні продовжують дане послання, написавши свій текст.

Праця на загальному форумі. Представники груп зачитують складені тексти.

Організація праці. Ділимо учасників на 6 груп і кожній групі даємо аркуш паперу (А-2), на якому виписані порушення проти восьмої Заповіді Божої:
фальшиве свідчення
обмова
очернення
осудження
розповсюдження таємниці
крива присяга

• Праця у групах. На зворотному боці паперу учні малюють ілюстрацію до даного порушення.

Праця на загальному форумі. Кожна група показує свій малюнок, а решта учасників мають відгадати яке порушення проти восьмої заповіді Божої тут зображено.

Підсумок. Катехит підсумовує працю учнів ще раз наголошуючи на значенні слова у житті людини. На закінчення можна зачитати Євангеліє від Матея 12, 35—37: “Добра людина з доброго скарбу добро виносить, лиха ж з лихого скарбу лихе виносить. Кажу ж бо вам: За кожне пусте слово, яке скажуть люди, — дадуть відповідь судного дня за нього. Бо за словами твоїми будеш виправданий і за словами твоїми будеш засуджений”.

Назад

ОднаКнопка