Частина 3. ЛЮБИ БЛИЖНЬОГО ТВОГО

Дім — це школа життя

Метод “Формуляр”

Вступ. В різних ситуаціях даємо людям добрі поради. Вони є знаком нашої турботи, бажанням допомогти. Є ситуації, коли добре радимо злим людям, щоб не впали в ще гірше зло. Радимо також добрим людям, щоб побільшити в них добро і благодать.

Активізація. Серед людей, яким варто давати добрі поради, є також наші батьки. Учні працюють в групах (4—5-особових). Кожна група отримує формуляр з написом: Кілька добрих порад для батьків стосовно теми “Батьки — діти”. Це мають бути поради чіткі, конкретні, актуальні на сьогоднішній день. Вони можуть виникати з життєвого досвіду учнів, їх спостережень, переживань.

Підсумок. Звичайно, більшість учасників катехитичних зустрічей планує в майбутньому стати батьками. Тому ці ради стосуються також і їх... І то вже тепер, тому що діти наслідують своїх батьків.

Катехит ще раз наголошує на тім, що родинний дім — це школа взаємовідносин між людьми, це школа життя. Якщо хтось при злому ставленні до матері чи батька мріє про те, що сам збудує щасливе подружжя чи щасливу родину, то дуже помиляється. Родичі повинні заслужити на повагу. Але навіть тоді, коли не заслуговують, потрібно їх любити і шанувати, бо вони дали нам життя. Учні застановляються над питанням: “Як, у який спосіб любити своїх батьків?”

Питання “Як?” у свою чергу звертає увагу на питання “Навіщо?” А воно, в свою чергу, відгукується до певного досвіду людини: “Навіщо це потрібне?” В цьому моменті кожний знаходить свій спосіб, свій привід любові, відповідно до ситуації, в якій знаходиться. Хто шукає любові, той завжди знайде на це спосіб. Так само повинно бути і у відношенні любові до батьків.

Єдина дорога до правдивого щастя у житті — вміння любити і шану­вати своїх батьків без огляду на те, ким вони є.

Ця Заповідь дає у перспективі можливість дітям створити щасливу родину.

З практичного досвіду

Коли учні називають добрі поради для батьків: “більше кишенькових грошей”, “вільна хата раз у місяць”, “не вибирайте нам знайомих”, “спробуйте полюбити нашу музику”, катехит пояснює їм, що це поради не тільки для батьків, але і для них, молодих людей, які в майбутньому також будуть батьками.

Примітка. Окрім того можна застосувати ще один метод: заохотити учнів відтворити сценку “малий дружній прийом”. Учасники грають роль своїх бать­ків, на вечірці розмовляючи про своїх дітей. Що тоді розповідали би?

Назад

ОднаКнопка