День, який є Твоїм, Господи

Метод “Інформаційні вікна”

Мета катехизи: пригадати і поглибити розуміння змісту ІІІ-ї Заповіді Божої.

• Активізація. Учні працюють у 5—6-особових групах. Кожна група отримує картку формату А-З (або 2 картки А-4). Вони мають її поділити на 4 частини. У І вікні — написати визначення святого дня; у II — намалювати символ святого дня. Після виконання завдань наступає презентація праці на загальному форумі. На закінчення катехит прова­дить розмову з учнями навколо двох питань:
— Чому неділю вважаємо святим днем?
— Яка із Божих Заповідей запрошує нас святкувати святий день?

Наступним завданням є закінчити речення: Святкувати день свя­тий — це..., яке записати у III вікні. Після презентації результатів праці катехит ставить учням питання: Кому і для чого є потрібен святий день?

Підсумок. Учні приходять до висновку, що неділя — це день спільноти. Святкування неділі полягає у тому, щоб свій вільний час ми присвячували спільноті: церковній, родинній, суспільній.

Активізація. У IV вікні учні записують відповідь на питання: “Що перешкоджає нам у святкуванні неділі?”

Урок закінчуємо молитвою.

З практичного досвіду

Учні розпочинають працю з поділу картки на 4 частини. На початок пропонуємо, щоб спробували уявити себе авторами великої енциклопедії. Як редактори тієї книги, вони мають написати визначення святого дня.

Після короткої розмови в групах і діти записують свої визначення у першому вікні. Ось деякі з них:
— День, коли всі повинні йти до церкви; день присвячений Богові.
— День, коли особливо прославляємо Господа.
— День відпочинку.
— День, коли відбувається важлива релігійна урочистість, визнана Церквою, увіковічнююча важливі події, пов’язані зі спасінням.

Потім учні презентують свою працю. Якщо існує така потреба, спростовуємо недосконалі відповіді, наприклад, коли день святий ото­тожнений тільки з неділею чи днем вільним від виробничої праці.

У II вікні учні символічно представляють день святий. Найчастіше є зображені: хрест, чаша, дискос, люди, які йдуть до церкви. Той етап праці викликає багато радісних емоцій і жваву дискусію учнів. Підсумовуючи працю, можемо підкреслити, що в цьому році маємо багато святих днів. Не всі є днями вільними від праці. Але в такі дні ми є зобов’язані в особливий спосіб віддати честь Господу через участь у Святій Літургії. Також потрібно дати пояснення на питання: чому неділю вважаємо за святий день? Котра Заповідь відноситься до святого дня?

Презентація робіт відбувається в інший спосіб: представник однієї з груп читає результати праці, а решта доповнюють. Учасники однієї катехитичної зустрічі писали: “Освячувати день святий — це значить: мати спільний обід з родиною, відпочивати від праці, брати участь у Святій Літургії, приймати Святе Причастя, проводити день з роди­ною, весело проводити час, потішати сумних, провідати близьких, ощасливлювати себе та інших, не прибирати, не спішитися, бути радісним, приймати гостей, “летіти, як птах, до Бога”, не бути самому, не вчитися, нюхати квіти, піти до цирку, до музею, співати Богові, грати в ігри, бачити гарну природу, дбати про здоров’я, слухати Слово Боже, не їздити за покупками”.

Як доповнення і підсумок цього етапу праці, просимо відповісти на запитання: Кому і навіщо потрібен святий день?

На закінчення катехизи проводимо обговорення відповіді на питання: Що перешкоджає у святкуванні неділі? Цей етап праці викликає бурхливі дискусії. Також з’являються різні відповіді. Те, що для одних є переш­кодою, для інших є способом святкування неділі. Ось відповіді учасників однієї катехитичної зустрічі: розмови в церкві, відвідування базарів у неділю, телебачення, лінивство, комп’ютер, гулянки, фільми, пога­на погода, погане товариство, слабка воля, супермаркети, алкоголь, вдавана хвороба. Після зачитання відповідей конче потрібне було допов­нення: коли названі ситуації ускладнюють нам переживання святого дня?

Закінчуємо катехизу молитвою.

Назад

ОднаКнопка