2. Боже, йдеться про це…

Метод “Формуляр”

Вступ. Уявімо собі, що з нагоди річниці встановлення Декалогу можемо попровадити розмову (інтерв’ю) з Господом. Як професійні журналісти, приготуймося завчасно до виконання завдання.

Активізація. Нашим завданням є увійти в роль журналіста. Група учнів отримує формуляр “Приготування до бесіди”. На формулярі написано завдання: “Уявіть собі, що ви є в групі журналістів, котра може бути прийнята на аудієнції з самим Господом Богом з нагоди 3000-ої річниці встановлення Декалогу. Тема аудієнції — “Заповіді”. Про що ви хотіли б запитати в цьому інтерв’ю? Учні застановляються над питаннями, які хотіли б поставити Господеві з нагоди річниці встановлення Декалогу.

files/fotogalery/Katehytovi/dydaktychni_materialy/z radistju/mikrofon.jpg

Проводиться презентація запитань, якщо мало часу — презентуються 2 найважливіші запитання. Вкінці заняття катехит збирає питання, які послужать для приготування чергових занять, дотичних до Заповідей.

• Підсумок. Ставлячи Богові запитання, ми шукаємо сенс Декалогу і, відповідно, очікуємо на відповідь. Та відповідь приходить залежно від цього, як живемо тим, що Декалог наказує, як відкидаємо зло і шукаємо добро. Заповіді допомагають пізнати моральне право, яке маємо в нашому сумлінні. Не додають вони нічого до того права, ані його не уточнюють. Тільки допомагають зробити правильний вибір. Наприклад. Якийсь важливий текст піддався стиранню, здається, що він втрачений, але на щастя його можна прочитати за допомогою інфрачервоних променів. Заповіді Божі аналогічно виконують роль таких променів, завдяки яким можемо безпомилково і з певністю відчитати “текст”, записаний у нашому сумлінні.

3 практичного досвіду

Учасники зустрічі перечитують питання, які хотіли б поставити Богові щодо Заповідей. Питання мають двоякий характер. Одні стосуються Декалогу у сенсі досить загальному. Напр.: “Чому є саме 10 Заповідей, а не 15 чи 100?” “Чи можливо осягнути вічне життя без виконання Заповідей?” “Чи може існує 11-а Заповідь, яку хотів би Ти, Господи, додати в сьогоднішніх часах?” “Чи трудно було створити Заповіді?” “Чи їх послі­довність є випадковою?” “Чи міг би Ти, Боже, встановити нові, дуже відповідні нашим часам Заповіді?” “Чому так поспішив із Заповідями?”

Інші стосуються змісту Заповідей. Напр., п’ята Заповідь “Не пожадай жінки ближнього твого” — “А чи можна додати: і чоловіка?” “Чи п’ята Заповідь стосується тільки людей, чи також і тварин?” “Чому в Декалозі є шоста Заповідь, адже Ти сам, Боже, сказав: “Ідіть і множтеся!?” “Чи є гріхом, коли чоловік краде, щоб прожити?” “Чи не думаєш, що 3-я За­повідь є вже пережитком?”

Після прочитання питань і їх обговорення — пошуку відповідей, треба пояснити учням, що слід ставити питання собі і Богові і шукати на них відповіді, оскільки, в такий спосіб поширимо наші знання і обов’язково знайдемо правильну відповідь, звіряючись на наше сумління, вибираючи добро, як навчає нас Господь. Завдяки цьому уникаємо ситуації, коли людина говорить: Не знаю, чому маю дотримуватись цієї Заповіді, чого вона стосується? і ін.

Заповіді допомагають у правильному трактуванні морального права, яке маємо у нашому сумлінні, спрямовують людину до добра. Це і є відповідь на другу проблему.

Назад

ОднаКнопка