Рекомендації для гри та дискусій

Історії 1-4

* Прочитайте ці історії в класі або в групі разом і розіграйте їх своїми словами. Чи не можуть історії закінчитись по-іншому? Спробуйте для якоїсь історії підшукати інший кінець! (Хто стверджує, що ви повинні бути задоволені моїм варіантом закінчення?).

* Яків і Катерина добрі друзі. 3 чого це видно?

* Добра дружба приносить радість не лише друзям, а може також допомагати й іншим людям. Бо друзі, які тримаються ра­зом, удвічі винахідливіші і сильніші. Кому можуть допомогти Каті і Яків?

* У якійсь історії Яків і Катерина говорять про Ісуса. Уявіть собі людину, яка ще ніколи нічого не чула про Ісуса. Вона слухає Якова і Катерину. Що вона тепер думатиме про Ісуса? Що він є другом Якова і Каті? Чи їх вчителем? Старшим братом? Невидимим помічником, до якого можна молитися? Як Яків і Каті можуть їй пояснити, хто такий Ісус?

* Каті молилася, але це нічого “не дало”. Подумайте над відповіддю Якова! Уявіть собі, що ви мусите потішити Каті. Що ви їй скажете?

Історії 6, 7, 9, 10, 11

* Іноді Якову в церкві нудно, іншим разом він іде туди охоче. Подумайте! Коли ви перебуваєте в церкві з найбільшою охотою?

Чи вам також колись було нудно в церкві, чи в час молитви?

* Яків ділиться своїм яблуком з Тоні. Це — “невидиме” ділення, бо яблуко залишається ціле. Які речі можна ділити! 3 ким?

* Чому Катерина майструє каштанове звірятко? Чи знаєте ви Святого, який по-братерськи любив тварин і який сказав би до Катерини: “Ти маєш рацію, Каті!”

* Яків хоче допомогти жінці на базарі. Розкажи випадок, коли ти хотів допомогти, але тебе не зрозуміли! Чи тепер Яків вже більше нікому не буде допомагати?

Історії 5, 8

“Переверт кам’яної мавпи”: Всі народи світу у своїх казках розповідають про Бога. Бог зовсім інший, ніж люди, жоден з нас не може передати ні словами, ні в зображеннях, який є Бог. Незважаючи на це, люди у всі часи намагалися уявити собі Бога. Вони придумали ім’я для нього. Вони називають його Господь або Отець, або Матір, Велика Тайна, Творець світу, Я-є... У цій східній казці Бог називається “Татусь Будда”.

* Порівняйте цю казку з історією “Як Катерина уявляє собі Бо­га”. Що люди очікують від Бога? Чому вони Йому довіряють?

* Поговоріть про нахабну, задерикувату мавпу! Що вона робить неправильно, у чому полягає її провина? Чи Татусь Будда через це ображений або сердитий на неї? Чи може мавпа загладити свою провину?

Історії 13, 14, 15, 16

* Прочитайте історії про хвору прабабцю і пана Поспішіла і поміркуйте разом: як уявляють собі люди життя після смерті, Небо?

* Чому учитель записує на дошці ім’я Святого Каті? Чи він прос­то хоче зробити Каті приємність, чи він також вважає його святим?

* Намалюй свого улюбленого Святого і нехай твої товариші відгадають його ім’я!

* Про “Святих” ми знаємо не лише з християнської релігії, в інших релігіях світу також зустрічаються зразкові люди, люди, що хотіли належати Богові і ціле свое життя провадили так, щоб стати добрими. Казка про чоловіка, що малював крілика, походить з Далекого Сходу і показує нам, що це значить — ста­ти “повністю добрим — святим”. Художник забуває про себе, він думає лише про інших і показує їм, яким прекрасним є сотворене. Він став слугою, він, який, власне, є великим майстром.

Історії 16, 17, 20

Стати добрим І бути добрим — вдається не одразу!

* Розіграйте окремі сцени історії “Яків хоче бути добрим”, розподіливши між собою ролі! Придумайте ще інші сцени, в яких Яків намагається бути добрим.

* Змініть історію. Інші діти розуміють, що Яків хоче бути доб­рим. Вони кажуть: “Дякую!” Вони не використовують його. Во­ни не дуже обтяжують Якова, коли він хоче бути добрим.

* Розкажіть приклади про дорослих, які хотіли бути добрими, але бути добрим на сто відсотків їм також не вдавалось! Що є найважливіше, коли вчимося бути добрими? (Бути терпеливим, ніколи не втрачати надії, визнавати добро в інших...)

Історія 22

“Подарунок орла”. У цій давній ескімоській казці мама орла є символом Божественного. Бог є “Творець”, він творить Небо і Землю і все, що тільки є на землі. Творча сила — це властивість Бога. Творення, вигадування, винайдення приносить радість. І саме від цієї радості Бог і вділяє своїм дітям-людям, він дарує їм дар — здатність творити. Щоб святкувати якесь свято, людина мусить бути чимсь більшим, ніж просто істотою, що полює, насичується і відпочиває. Тому “Дар свята” насправді є божественним подарунком.

* Розіграйте цю казку, розподіливши ролі!

* Поговоріть про свята, які ви самі підготували! Які ігри, пісні, кулінарні рецепти, костюми ви вже задумали або приготували до якогось свята?

Історія 23

* Придумайте своє закінчення до цієї історії! Що каже Каті до Сузі! Можливо, Каті соромиться, що вона образила Сузі? При­думайте собі якусь нову сцену: Каті і Яків говорять пізніше про карнавал!

* Як Яків потішає Сузі? Наговорює їй щось на Каті? Чи він разом з нею нарікає на ту “нестерпну Каті”?

* Яків намагається виправити помилку, яку зробила Каті. Це є знаком його дружби з Каті. Придумайте собі якусь подібну історію, в якій один виправляє щось на добре за свого товариша.

Історія 30

Чи ви вже колись пробували, в класі чи в групі, зробити радіо-виставу і записати на касету. Шум ви повинні відтворювати самі! (Кроки, плескіт води, вітер, барабан...)

* Поговоріть про цю радіовиставу! Вона виникла на основі африканської казки. Опишіть чотирьох шукачів Бога. Чим вони відрізняються? Бог кожному дає дар, але троє з них зберігають ці дари лише для себе, використовують лише для себе самих.

— Четвертий чоловік став “внутрішньо багатим”. Що він робить зі своїм багатством?

* Уявіть собі, ви можете випросити в Бога дари. Про що б ви в першу чергу просили в Нього?

Історії 31, 32, 33

* Розіграйте цю історію, розподіливши ролі! Як могли б по­-іншому закінчитися сцени? Наприклад, з гуркотом вночі? Або суперечкою між Сузі та Яковом? — Інколи Яків іде слідом, інколи — ні. Інколи він повинен іти слідом. А інколи було б зовсім небажано. Коли необхідно, треба наслідувати, а коли ні? По-говоріть також і зі своїми батьками про ці історії. Запитайте їх, коли вони наслідують когось, а коли ні.

* Придумайте сцени, в яких дитина повинна наслідувати когось. Коли вона це робить охоче, а коли це дається їй особливо важко? Чи ти хотів би, щоб твій товариш наслідував тебе в якійсь конкретній справі. Як ти говориш з ним, щоб він тебе слухав?

Історія 34

“Мене більше ніщо не тішить, а що тішить тебе?”

* Приносити радість — приносить радість. Чи знайдете для цього приклади?

* Людина, яку інші не люблять, не сприймають серйозно, ображається і страждає. Як можна іншій людині показати, що ії люб­лять? (Розмовляти з нею, дозволяти гратися з іншими, просити в неї породи...)

* Людина є відповідальна за інших. Ісус розказав про це в притчі про Доброго Самарянина (Лк. 10, 30—37).

Мовив moдi Ісус, кажучи: “Один чоловік спускався з Єрусалиму до Єрихону й потрапив у руки розбійникам, що його обдерли й побили тяжко та й пішли геть, зоставивши півмертвого. Випадком ішов якийсь священик тією дорогою; побачив він його й, збочивши, пройшов мимо. Так само й левіт прийшов на те місце, глянув на нього й пройшов мимо. Але один самарянин, що був у дорозі, зненацъка надійшов (на нього) й, побачивши його, змилосердився. Він приступив до нього, перев’язав йому рани, полив їx оливою i вином; потім посадив його на власну скотину, привів до заїзду й доглянув за ним. На другий день він вийняв два динарії, дав їх господареві й мовив: Доглядай за ним, i me, що витратиш на нього більше, я заплачу тобі, коли повернуся. Хто з оцих трьох, на твою думку, був ближнім тому, що потрапив розбійникам у руки?” Він відповів: “Той, хто вчинив над ним милосердя”. Тоді Ісус сказав до нъого: “Іди і mu роби так само”.

* Не завжди можна самому знайти, за кого ми є відповідальні. Іноді ми відповідальні за людей, яких в даний момент неможливо стерпіти, наприклад, надокучливого маленького брата, шкільного товариша, який вже не раз сердив інших... Приду­майте відповідну історію про Якова!

Історія 37

У цій історії знаходимо слова, які сказав Ісус: “Що ви найменшому з моїх братів вчинили, те ви мені вчинили”. Дослівний текст в Біблії звучить так: (Mm. 25, 31—40).

Якже прийде Син Чоловічий у своїй славі, й ангели всі з ним, moдi він сяде на престолі своєї слави. І зберуться пе­ред ним усі народи, і він відлучить їx одних від одних, як пастух відлучує овець від козлів; і поставить овець праворуч себе, а козлів ліворуч. Тоді цар скаже тим, що праворуч нього: Прийдіть, благословенні Отця мого, візьміть у спадщину Царство, що було приготоване вам від створення світу. Бо я голодував, і ви дали мені їсти; мав спрагу, і ви мене напоїли; чужинцем був, і ви мене прийняли; нагий, і ви мене одягли; хворий, і ви навідались до мене; у тюрмі був, і ви прийшли до мене. Тоді озвуться праведні до нъого: Господи, коли ми бачили тебе голодним і нагодували, спрагненим і напоїли? Коли ми бачили тебе чужин­цем і прийняли, або нагим і одягнули? Коли ми бачили тебе недужим чи в тюрмі й прийшли до тебе? А цар, відповідаючи їм, скаже: Істинно кажу вам: усе, що ви зробили одному з моїх братів найменших — ви мені зробили.

Назад

ОднаКнопка