Притча про сіяча

Біблійний текст — Мр. 4, 1—20.

У трьох Євангеліях є притчі, в яких говориться про зерно, сіяча, поле, проростання, жнива. Це Мр. 4, 1—20, Мт. 13, 18—23 і Лк. 8, 5—15.

Пояснення притчі, її значення та наука.

1. Ісус представлений як учитель, який, сидячи в човні, авторитетно навчає багатьох речей. Навколо Нього збирається багато людей, щоб пізнати правду, яка спасає. Так, вислів Ісуса “Слухайте” вказує на авторитетність учителя і вагомість його вчення.

2. Сіячем є Ісус, кожен проповідник і катехит, які не завжди можуть побачити плоди своєї праці. Відважна і щедра праця сіяча не завжди є плідною. Важливо сіяти не вагаючись, не очікуючи миттєвого результату.

3. Зерно — це Слово Боже. Мається на увазі сіяти Слово Боже — Євангеліє.

4. Поле — це людство, яке символізують 4 категорій грунту:
— дорога,
— кам’янисте поле,
— терня,
— добрий ґрунт.
Слово дане всім. Але не всі Його сприймають. Не всі Йому дозволяють прорости у своєму серці і принести плід. Слухати Слово з любов’ю і вірою — головна настанова. Наше відношення до Слова відображає нашу позицію стосовно Царства Божого.

5. Ворогами зерна і грунту є птаство, каміння, терня і негативні клопоти, які символізують сатану, непостійність, переслідування, турботи, жадобу, обман.

6. Навчання полягає в тому, щоб зрозуміти своє завдання. А завданням є опрацювати це поле, щоб воно стало добрим грунтом. Про це Ісус на початку своєї місії висловився так: “Сповнився час, і Царство Боже близько, покайтеся і вірте в Євангелію” (Мр. 1, 15).

7. Жнива, плід — деколи ототожнюються з полем, з ґрунтом. Урожай може перевищити дійсність, що є виявом Божої повноти і милосердя, “...прийміть з покірністю посаджене слово, що може спасти ваші душі”
(Як. 1, 21). Ісус переконаний, що Божий урожай перевищить усяку уяву і надію. Не повинно виникати жодних сумнівів або розчарування стосовно кінцевого результату благовістування Євангелія, незважаючи на існуючі життєві перешкоди.

Мета інсценізації притчі — спонукати глядачів замислитися над наступним:
— Як вони слухають притчу?
— Як сприймають її?
— Яким грунтом вони є?
Ці запитання звернеш до всіх. Інсценізація повинна також допомогти у пошуку відповідей.

Сценарій притчі складається з двох частин.
1). Притча — Мр. 4, 1—9.
2). Пояснення притчі.

Заголовок може бути різний, залежно від того, який аспект цієї притчі хочемо висвітлити:
— щедру активність і довіру сіяча;
— таємні сили і життєздатність самого зерна;
— ворогів, які блокують проростання і дозрівання;
— поле з його характеристиками і труднощами;
— жнива.

Дійові особи.
Кількість аматорів — біля 12-ти хлопців і (або) дівчат. Відповідно одягнені, вони представляють:
а) людство-дорога — спокусник,
б) людство-каміння — агресивні люди,
в) людство-терня — заглушуючі пристрасті,
г) людство-земля — добрий ґрунт.

1. Зерно — це Слово Боже.

Небо, на його тлі освітлюється ікона Ісуса, наче вказуючи, що Ісус приходить з небес. Обличчям до Ісуса на березі моря — 12 осіб (можна й більше). Ісус приходить до них. Звучить музика. За сценою лунає голос: “Слухайте, ось вийшов сіяч сіяти...” І далі, відповідно до Мр. 4, 4—9. Музика поступово посилюється, потім слабне і затихає зовсім.

2. Людство — дорога.

Звучить весела музика. Ллється спокійне, ясне світло. Світло — символ Слова, Зерна, воно чітко спрямоване на виконавців, прориває темряву, яка є символом життя без Бога. Весняний ранок, чудова природа. Аматори залишаються у позі уважних слухачів. Поволі підносять руки з повернутими вверх долонями, як знак прийняття зерна — Слова. Встають і в цей момент входить Сатана; звучить рок-музика, сатана, танцюючи, спокушає людей. Темрява і спалахи різнокольорового світла.

Аматори зображають пташиний лет, рухають руками, починаючи жвавий танець. Вкінці бачать себе з порожніми руками. Сідають так, як на початку, але вже обличчям до публіки. Світло слабне, музика затихає.

3. Людство — каміння.

Весела музика, спокійне, ясне світло. Аматори сидять обличчям до глядачів, простягають руки долонями вверх і жадібно, радісно ловлять падаючі на них зерна — справа і зліва, спереду і ззаду, зі всіх сторін. Потім лягають на землю і поступово підносять руки, потім — ноги (рухи повторюються), але ці рухи несміливі, повільні; вони символізують, що з зерном щось діється, воно намагається прорости.

Музика перетворюється у військову, входять агресивні люди і поводяться зарозуміло, зображують нищівні рухи.

Ті аматори, що лежать, не мають сили підвестися. Вони встають і падають. Підводяться на коліна, опускаються, руки безсило складені на колінах, а голови опущені.

Музика припиняється. Світло гасне.

4. Людство — терня.

Сильна пристрасна музика. Світло, блискавки і громовиці. Поміж аматорів кружляють балерини-пристрасті, їх багато.

Люди спочатку приймають зерно — Слово Боже, але тут же його кидають, щоб взяти те, що пропонує балерина-пристрасть (щось дуже привабливе), імпровізуючи при цьому певний невгамовний танець.

5. Людство — добрий ґрунт.

Світло лагідне, тепле, радісне. Музика приємна, весела, бадьора. Аматори, сидячи, радісно приймають зерно, несуть його до уст, очей, до вух, до серця. Потім дуже повільно підводяться, аж поки не стануть на ноги, зображаючи поступове, але невпинне проростання зерна.

Підвівшись, імпровізують радісний танець, спочатку кожен окремо, а потім об’єднуючись у групи по 2, 4, 6 і більше осіб.

Одна або дві групи сходять в зал, поміж глядачів, танцюючи і радісно сіючи зерно.

Р. S. Можливі безліч інших варіантів.

6. Дискусія — пояснення.

1. Сіяч це — Господь і кожний християнин, що проповідує Слово Боже.
2. Зерно-Світло — це Слово Боже, Євангеліє, Ісус. Це — приятелі людини.
3. Птаство — це Сатана.
4. Каміння — турботи, переслідування.
5. Терня — це влада, багатство, принади світу, лихі звички. Все це — вороги людства.
6. Вороги Божого Слова не бажають, щоб Воно втілилося.
7. А ми?
8. А ви? Ким ви є? Всі разом ми — поле.
9. Людство — дорога, якщо не сприймає глибоко правди.
10. Людство — каміння, якщо труднощі відбирають відвагу.
11. Людство — терня, якщо дозволяє принадам світу звести себе.
12. Людство — добра земля, якщо приймає Слово Боже і дозволяє Йому прорости у своєму серці.
13. А який урожай? У ЗО, 60 чи 100 разів більший?
14. Чи всі згідні? Тут варто пристосувати притчу до місцевих проблем.

На закінчення — пісня, молитва.

Назад

ОднаКнопка